Lipiec, 2015

Myślęcinek z Margolą

Środa, 29 lipca 2015 · dodano: 29.07.2015 | Komentarze 0

W niecałe dwie godziny zrobiliśmy pętle przez Myślęcinek i  DDRem w kierunku Fordonu.
Na końcu ścieżki wykonaliśmy zwrot w ul. Inwalidów przejechaliśmy wzdłuż nowo budowanej linii tramwajowej i wróciliśmy nad Brdą.

Myślęcinek
Myślęcinek © ury
Bydgoszcz
Bydgoszcz © ury

Mochle + Myślęcinek

Niedziela, 26 lipca 2015 · dodano: 27.07.2015 | Komentarze 0

Plany były inne, ale od rana wiatr mocno dmuchał i opóźniał wyjazd, ostatecznie po 16:00 udało się wyjechać na trasę.
Margola się wycofała, a ja pojechałem do Mochla, później przez Szczutki przedostałem się do DDR Koronowo - Bydgoszcz i wróciłem do Bydgoszczy. Ostatni odcinek DDRa to jazda w lesie po górkach na których najlepiej jest się dobrze rozpędzić, wtedy jest zabawa.
Ruch był znikomy, mijałem się tylko z trzema rowerami, a w moją stronę pusto. W kilku miejscach prędkości dochodzą do 40 km/h, drzewa migają przed oczami, pełne skupienie na szlaku i po 06'59''16 meta. Jeżdżąc tą trasą mam wrażenie, że w odwrotnym kierunku do Koronowa jest więcej pod górę, do sprawdzenia w najbliższym czasie.
Następnie udałem się do Myślęcinka, a na koniec przejechałem nad Brdą do Wyspy Młyńskiej.
Zajrzałem też to info kiosku w którym można poczytać m.in. o naszych miejskich DDRach.

Mochle

Kategoria |Bydgoszcz|

Łochowo - przez Zamość

Piątek, 24 lipca 2015 · dodano: 24.07.2015 | Komentarze 0

Dziś druga część po wczorajszych jazdach trasa w okolicach Bydgoszczy, pojechaliśmy do Łochowa lecz trochę inaczej niż zwykle.
W Murowańcu odszukaliśmy znakowany pieszy szlak zielony Bydgoszcz - Tur i ruszyliśmy w stronę Kanału Noteckiego.
Już z mapy wynikało, będzie po drodze most kolejowy na nieczynnej linii do Szubina. Na miejscu jednak okazało się, że przejście przez niego z rowerem może być nieco problemowe. Ostatecznie wybraliśmy 200m dalej most drogowy na DK 5. Do Łochowa dojechaliśmy szeroką choć niekiedy "zpralkowaną" szutrówką.

Łochowo
Łochowo © ury

Rower:

Brzoza k/Bydgoszczy

Czwartek, 23 lipca 2015 · dodano: 23.07.2015 | Komentarze 0

Szybka wycieczka z Margolą do Brzozy/k Bydgoszczy.
Podjechaliśmy do Rezerwatu przyrody "Dziki Ostrów", ale droga zaczęła robić się grząska i zawróciliśmy.
Powrót przy zachodzącym słońcu z bardzo dobrym tempie, przez Przyłęki.

Trasa do Brzozy
Trasa do Brzozy © ury

Bożenkowo - przez Smukałe

Niedziela, 19 lipca 2015 · dodano: 21.07.2015 | Komentarze 0

Wycieczka do szwagra na ciastko i kawę, powrót przez Myślęcinek.

Szczecinek - dookoła jeziora Trzesiecko

Sobota, 18 lipca 2015 · dodano: 21.07.2015 | Komentarze 1

Będąc w Szczecinku, który do zaoferowania ma szereg atrakcji na początek oczywiście wybraliśmy się na rundę dookoła jeziora Trzesiecko. Rowery wypożyczyliśmy przy plaży w punkcie Szczecineckiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. Dobrze oznakowany szlak z tablicami odległości co 1km zaczyna się w parku i wiedzie wzdłuż linii brzegowej. Po drodze mijamy ogród różany, Zamek Książąt Pomorskich, place zabaw dla dzieci, siłownie na wolnym powietrzu oraz niezliczoną ilość ławek. Później droga nieco odchodzi od wody i kieruje się przez osiedle domków jednorodzinnych, ale po chwili wjeżdżamy w las i kierujemy się na Mysią Wyspę.
Wyspa to tylko z nazwy, bo z lądem łączy ją grobla i praktycznie jest półwyspem. Jesteśmy w połowie trasy, czas na relaks.
Do dyspozycji mamy plażę z kąpieliskiem, bary z jedzeniem i piciem, bezpłatny parking, bezpłatne toalety i oczywiście ławki (też bezpłatne ;)). Dalej droga prowadzi przez las i zakolem przy jeziorze dojeżdżamy do Wieży Bismarckiej, krótka wizyta na tarasie widokowym i po 10 minutach jesteśmy z powrotem na głównej plaży.
Zamiana rowerów, bierzemy teraz wodny i ruszamy na 1,5 godzinny rejs. Opływamy wyciąg do nart wodnych mijamy się z tramwajem wodnym który kursuje od 12:00 do 18:00 i sterujemy obejrzeć z bliska dużeg aerator pulweryzacyjny, służy on do natleniania wody. Zbierają się ciemne chmury, choć radary pogodowe dostępne on-linie nie wykazują niczego niepokojącego, nie spada nawet kropla deszczu. Temperatura powietrza 29 a wody 21 stopni, są nieliczni chętni ma kąpiel w "jeziorym" basenie.
Wracamy na ląd i robimy mały spacer w okolicach ratusza, w drodze powrotnej do Bydgoszczy zatrzymujemy się dwa razy.
Pierwszy stop jeszcze w Szczecinku to bunkier Panzerwerk 991 - Wał Pomorski, drugi na drodze nr 189 gdzie można podejść pod wygięty i oberwany most nad Gwdą.
Opisy:

Jastrowie Zerwany most nad Gwdą © ury

Po lasach do Łochowa z Margolą

Czwartek, 16 lipca 2015 · dodano: 17.07.2015 | Komentarze 0

Na dobrze znaną drogę do Łochowa zabrałem dziś Margolę. Dla urozmaicenia pojechaliśmy odwrotnie, czyli na początek po lasach, a końcówka asfaltem do Murowańca i DDR z Ciela do Bydgoszczy.

Na rybę do Stopki + Koronowo most

Niedziela, 12 lipca 2015 · dodano: 16.07.2015 | Komentarze 0

W niedzielę wybraliśmy się z Margolą do Stopki na pstrąga, trasa dla urozmaicenia przez Żołędowo, Nowy Mostek, Samociążek.
Powrót już typowy jaki wybiera większość rowerzystów przez DDR Koronowo - Bydgoszcz.
Pogoda wymarzona na rower, ciepło i lekkie zachmurzenie.

Z Koronowa do Bydgoszczy
Z Bydgoszczy do Koronowa © ury

Z Bydgoszczy do Koronowa
Z Koronowa do Bydgoszczy © ury

Zachem - bramy otwarte

Sobota, 11 lipca 2015 · dodano: 15.07.2015 | Komentarze 1

Zlikwidowane zakłady Zachem to miasto w mieście z własnymi ulicami oraz transportem autobusowym. Niektóre ulice mają identyczne nazwy jak te w Bydgoszczy, przykładem jest ul. Piękna. Od kilku dni bramy zostały otwarte, szlabany podniesione dostęp jest możliwy prawie bez ograniczeń. Teren jest  ogromny więc jest gdzie jeździć i co oglądać.

Poniżej kilka historycznych już faktów, źródło Wikipedia: Zachem
Powierzchnia zakładu to 484 ha. Długość dróg – 120 km, bocznic kolejowych – 70 km, sieci wysokiego napięcia – 200 km. Jako jedyny zakład w Polsce produkował TDI, epichlorohydrynę i chlorek allilu.

Przedsiębiorstwo znajdowało się na terenie dawnej fabryki DAG Fabrik Bromberg (1939-1945), wzniesionej przez władze III Rzeszy, przeznaczonej do produkcji materiałów wybuchowych i elaboracji amunicji na potrzeby Wehrmachtu. W 1945 r. na polecenie Komisji Trofeów Wojennych Armii Czerwonej, żołnierze radzieccy wywieźli wszystkie urządzenia techniczne do ZSRR. Pozostały jedynie puste budynki produkcyjne i socjalne, linie technologiczne (nitrocelulozy, nitrogliceryny, prochu, trotylu i nitrozwiązków) oraz setki kilometrów dróg wewnętrznych, bocznic kolejowych i sieci podziemnych i napowietrznych. Latem 1945 r., po wycofaniu Armii Czerwonej, na terenie fabryki stacjonowały oddziały Korpusu Bezpieczeństwa Wewnętrznego, a zakład przejął Centralny Zarząd Przemysłu Zbrojeniowego w Warszawie.
Jeszcze w 1945 r. w części obiektów pofabrycznych utworzono Państwową Wytwórnię Prochu w Łęgnowie, zaś w 1948 r. wytwórnie chemiczne nr 9 i 11, które w latach 50. przekształcono w Zakłady Chemiczne „Organika-Zachem”. Wykorzystywały one część istniejącej infrastruktury, a oprócz produkcji cywilnej prowadziły ściśle tajną produkcję materiałów wybuchowych dla armii państw Układu Warszawskiego.
Pełnomocnikiem rządu ds. uruchomienia zakładu mianowano Eugeniusza Smolińskiego, który w 1947 roku został aresztowany pod zarzutem sabotażu, a następnie skazany na karę śmierci i stracony[1].
Od 1948 r. produkowano trotyl, zaś w 1950 r. uruchomiono instalację produkcyjną heksogenu. W 1952 r. doszło do potężnej eksplozji na linii produkcyjnej trotylu, w wyniku której zginęło 15 pracowników, a skutki wybuchu (potłuczone szyby w oknach) były odczuwalne w promieniu 10 km[2]. W 1968 r. nastąpił kolejny wybuch, mniejszy i nie tak tragiczny w skutkach[3]. Od początku lat 50. zakład poszerzał swoją ofertę o nowe produkty chemiczne i wybuchowe.

Zachem - bramy otwarte
Zachem - bramy otwarte © ury

Wyjechaliśmy przez bramę na ul. Hutniczą i przejechaliśmy jeszcze budowaną ul. Nowokielecką.

Nad Brdą + Myślęcinek

Wtorek, 7 lipca 2015 · dodano: 08.07.2015 | Komentarze 0

Pokręciłem się trochę nad Brdą oraz po miejskich ścieżkach rowerowych, później zjadłem najlepsze lody w Bydgoszcz