Szczecinek - dookoła jeziora Trzesiecko

Sobota, 18 lipca 2015 · dodano: 21.07.2015 | Komentarze 1

Będąc w Szczecinku, który do zaoferowania ma szereg atrakcji na początek oczywiście wybraliśmy się na rundę dookoła jeziora Trzesiecko. Rowery wypożyczyliśmy przy plaży w punkcie Szczecineckiej Lokalnej Organizacji Turystycznej. Dobrze oznakowany szlak z tablicami odległości co 1km zaczyna się w parku i wiedzie wzdłuż linii brzegowej. Po drodze mijamy ogród różany, Zamek Książąt Pomorskich, place zabaw dla dzieci, siłownie na wolnym powietrzu oraz niezliczoną ilość ławek. Później droga nieco odchodzi od wody i kieruje się przez osiedle domków jednorodzinnych, ale po chwili wjeżdżamy w las i kierujemy się na Mysią Wyspę.
Wyspa to tylko z nazwy, bo z lądem łączy ją grobla i praktycznie jest półwyspem. Jesteśmy w połowie trasy, czas na relaks.
Do dyspozycji mamy plażę z kąpieliskiem, bary z jedzeniem i piciem, bezpłatny parking, bezpłatne toalety i oczywiście ławki (też bezpłatne ;)). Dalej droga prowadzi przez las i zakolem przy jeziorze dojeżdżamy do Wieży Bismarckiej, krótka wizyta na tarasie widokowym i po 10 minutach jesteśmy z powrotem na głównej plaży.
Zamiana rowerów, bierzemy teraz wodny i ruszamy na 1,5 godzinny rejs. Opływamy wyciąg do nart wodnych mijamy się z tramwajem wodnym który kursuje od 12:00 do 18:00 i sterujemy obejrzeć z bliska dużeg aerator pulweryzacyjny, służy on do natleniania wody. Zbierają się ciemne chmury, choć radary pogodowe dostępne on-linie nie wykazują niczego niepokojącego, nie spada nawet kropla deszczu. Temperatura powietrza 29 a wody 21 stopni, są nieliczni chętni ma kąpiel w "jeziorym" basenie.
Wracamy na ląd i robimy mały spacer w okolicach ratusza, w drodze powrotnej do Bydgoszczy zatrzymujemy się dwa razy.
Pierwszy stop jeszcze w Szczecinku to bunkier Panzerwerk 991 - Wał Pomorski, drugi na drodze nr 189 gdzie można podejść pod wygięty i oberwany most nad Gwdą.