Kruszwica

Czwartek, 6 lipca 2017 · dodano: 19.08.2017 | Komentarze 0

Jedna z dłuższych całodziennych wycieczek, wybór padł na Kruszwicę.
Początek typowy można powiedzieć, ze przez Piecki i Nową Wieś przeleciałem z rozpędu. Tą cześć drogi znam, jechałem nią nie raz i nic szczególnego mnie na niej dziś nie spotkało. Nową Wieś Wielką odwiedzę jeszcze raz jak będę wracał, ale nieco inna drogą.
Zaraz na końcu ścieżki rowerowej Tarkowie odbiłem w lewo na Gniewkówiec i Niszczewice, dalej przez Czyste i Gnojno dojechałem do Inowrocławia. Centrum zostawiłem sobie na później i ul. Szymborską wyjechałam z miasta. Lokalnymi drogami przez Szarlej przyjechałem do celu. Gdzieś po drodze trafiłem na Międzynarodowe Mistrzostwa w wycinaniu rzeźb piłami łańcuchowymi ;). . W samej Kruszwicy długo nie zabawiłem, objechałem półwysep Rzępowski, zwiedziłem Mysią Wieżę, zjadłem lody w ruszyłem w drogę powrotną.
Ciekawostką jest to, ze rowerzyści i motocykliści mają wstęp ulgowy.
Drogą wojewódzka 412 wróciłem do Inowrocławia, gdzie DDRami praktycznie wjechałem na Rynek.
Tu przerwa, obiad i coś do popicia potem dalej w trasę. Będąc na Rynku przy okazji dowiedziałem się, ze kiedyś jeździły tu tramwaje a nawet jeden jeszcze stoi jako zabytek, podobnie jak w Bydgoszczy. Odwiedziłem po drodze tężnie i obrałem kierunek na Cieślin, z którego przez Tuczno i Rucewko wróciłem na ścieżkę rowerową z Tarkowa do Nowej Wsi Wielkiej. Zrobiło się nieco późnawo, wiec skróciłem maksymalnie drogę i do Brzozy pojechałem szerokim poboczem wzdłuż DK 25. Z Brzozy przez lotnisko dojechałem do Bydgoszczy.

Na trasie
Na trasie © ury
Niszczewice - atrakcje w okolicy
Niszczewice - atrakcje w okolicy © ury
Wielki skalniak ;)
Wielki skalniak ;) © ury
Międzynarodowe Mistrzostwa w wycinaniu rzeźb piłami łańcuchowymi ;)
Międzynarodowe Mistrzostwa w wycinaniu rzeźb piłami łańcuchowymi ;) © ury
Kruszwica - DDR nad jeziorem
Kruszwica - DDR nad jeziorem © ury
Kruszwica - mural
Kruszwica - mural © ury
Kruszwica - półwesep Rzępowski
Kruszwica - półwysep Rzępowski © ury
Statek Rusałka - jeszcze pływa ;)