Uroczysko Prodnia + Jaskinia Bajka (z Margolą)

Sobota, 14 maja 2016 · dodano: 15.05.2016 | Komentarze 0

Prognoza mówiła o deszczu ale dopiero po 16:00, wiec już z rana wybraliśmy się z Margolą znaną nam trasą do Jarużyna przez Myślęcinek i Osielsko. Jeszcze w Bydgoszczy na Wyspie Młyńskiej zatrzymaliśmy się na chwilę na majowym festynie.

W Jarużynie przecinając główną drogę i zjechaniu 500m w dół dotarliśmy do pierwszego celu podróży.
Uroczysko Prodnia jest częścią Zbocza Fordońskiego.
Jedziemy dalej, asfaltami docieramy do Gędecza i po raz kolejny zjeżamy w dół do Jaskini Bajka.
Samo dojście do wlotu jaskini jest nieco utrudnione, bo wczoraj popadało wiec jest nieco ślisko. Najpierw trzeba zejść do wąwozu a później podejść na zbocze i już widzę dwie małe dziury w niewielkiej piaskowej skale.
Wg. opisu większa jaskinia ma 19m długości, wierze na słowo bo żeby sprawdzić trzeba się do niej wczołgać.;)

Czas na powrót, na zadanie pytanie w górę czy w dół Margola zawsze odpowie w dół. Szybki zjazd i osiągamy drogę nr. 256 która docieramy do Bydgoszczy. Czeka nas jeszcze przejazd przez cały Fordon i jesteśmy już w centrum.

Wyspa Młyńska - majowy festyn
Wyspa Młyńska - majowy festyn © ury
Wyspa Młyńska - festyn (na zdjeciu komputer Amiga ;)