Trasa rowerowa „Wolność jest w naturze” + Łabiszyn

Sobota, 3 października 2015 · dodano: 03.10.2015 | Komentarze 0

Dziś wycieczka składająca się dwóch części.

I - Wolność jest na naturze - czyli jazda po lesie.
II - Łabiszyn - trochę nieplanowana

Mapka poniżej (z serwisu rowerowanie) orientacyjnie nakreśla trasę.

Szlak został wytyczony i oznakowany po istniejących duktach leśnych. Po przejechaniu go wiem na pewno, że uśmiechy dzieciaków z plakatu reklamowego zgasną za drugim i kolejnym stromym lub piaszczystym podjazdem.
Oczywiście z będzie też z górki, ale walkę trzeba podjąć i bez zapasu wody na trasę nie wyruszać.
Startuje baru pod Kogutem i jako, ze znam drogę w kierunku pomnika, wybieram kierunek przeciwny z ruchem wskazówek zegara.
Rzut oka na mapę i w drogę, zakręt w lewo i dalej prosto, ale pocisnąłem za daleko bo przed kolejnym skrętem w prawo nie ma drogowskazu, wracam wiec do rozwidlenia. Późnej jest już lepiej, choć droga "faluje", w kilku miejscach jest sporo luźnego piachu wiec podchodzę bo koła roweru crossowego zakopują się. Wybrałem wariant najdłuższy wiec wypatruję na drzewach białych prostokątów z wymalowaną zieloną strzałką i symbolem trasy. Jest kilka miejsc gdzie znajduje tylko biały prostokąt, ale nie gubię się już więcej.
Przecinam ul. Dąbrową i za nawrotem odbijam drogą do Exploseum (punkt B), jakaś grupa szykuje się do wejścia do muzeum.
Na teremie byłego Zachemu boczne drogi są betonowe lub płytowe wiec jest po równym, ale wracam do punktu A i kieruje się na teren starej strzelnicy. Stąd już niedaleko do miejsca parkingowego gdzie w zasadzie kończę I część wycieczki.

Trasa rowerowa „Wolność jest w naturze”
Trasa rowerowa „Wolność jest w naturze” © ury

II cześć wyszła trochę nieplanowana najpierw pojechałem do Piecek i Prądocina.
Po chwili odpoczynku i sprawdzaniu map decyzja jadę w kierunku Noteci na śluzę Antoniewo.
Mimo, ze droga początkowo była asfaltowa to w lesie znowu jak w I części napotkałem sporo piachu.
Nie chciało mi się już przedzierać i idąc a raczej jadąc na łatwiznę dojechałem do Łabiszyna.
Krótka wizyta na Wyspie Parkowej oraz na placu 1000-lecia i czas wracać. Drogą 246 dotarłem do Antoniewa w którym skręciłem w lewo i wzdłuż Noteci dojechałem do Przyłęk. Później to już znane rejony Prądki, Ciele, Trzciniec i Bydgoszcz.