Rower:

Toruń - przez Chełmże

Czwartek, 24 września 2015 · dodano: 27.09.2015 | Komentarze 0

Szybka decyzja o jednodniowym urlopie na czwartek była trafiona w przysłowiową dziesiątkę. Na wycieczkę zapisała się też Margola i Lukasz który spotkał się z nami w Chełmży. Celem było przejechanie i poznanie DDR Chełmża - Toruń, reklamowanej jako najdłuższej drogi rowerowej w powiecie toruńskim, o której można poczytać tutaj i pobrać mapę.
Do Chełżmy w zasadzie można jechać dwoma trasami, od Ostromecka kierować się DDRem na Unisław i dalej dość ruchliwą drogą powiatową 551 lub tak jak my wybrać trasę na skróty. Pierwszy stop zrobiliśmy w Skudzewie, drugi przy wiatraku w Bierzgłowie.
W samej już Chełmży przejechaliśmy bulwarem 1000-lecia, przez Rynek oraz obok ponad 100 letniej wieży ciśnień. Po krótkim odpoczynku ruszyliśmy dalej zostawiając miasto za sobą zaczyna się DDR do Torunia który w praktycznie w całości jest wyasfaltowany.
Zatrzymaliśmy się jeszcze na chwilkę w Zalesiu gdzie zostaliśmy utrwaleni na Web-kamerze
W Toruniu to lodziki, obiad i 18:49 ruszył pociąg do Bydgoszczy.