Jastrania <-> Hel

Sobota, 29 sierpnia 2015 · dodano: 06.09.2015 | Komentarze 0

Kolejny w tym sezonie wyjazdowy weekend rowerowy, tym razem cel to koniec lub jak niektórzy wolą początek Polski, czyli jazda na HEL. Kilka lat temu jechałem już ta drogą z Władysławowa, ale tym razem wystartowaliśmy z Jastarnii. Początek do typowy DDR z kostki, który przed Jurata przechodzi w dobrze spasowane betonowe płyty. W Juracie zakaz jazdy po Molo, ale jest możliwość dojechania do niego nowym DDR, który ciągnie się wzdłuż zatoki.  Opuszczając ostatnie ośrodku wczasowe zaczyna się las i część szutrowa z podjazdami, zjazdami oraz zakrętami. Widać upływ lat na tej trasie, są miejsce gdzie remont jest już koniecznością.
Na Hel zawsze miło wracać tym bardziej, że widać rozwój. Najnowsze atrakcje to pomosty widokowe na wydmie wzdłuż cypla.
Mając rowery na cały dzień, całkiem nieśpieszenie znaleźliśmy czas na wypicie kawy, odpoczynek na plaży, karmienie fok, objechanie portu i lasu z bunkrami oraz latarnia morską. Tuż obok latarni znajduje się już opuszczony dom z ogródkiem w którym dwukrotnie nocowałem pod namiotem, teraz jest wystawiony na sprzedaż. Czas na obiad na głównym deptaku, czyli ul. Wiejskiej i powrót do Jastarni. Droga jakby wydawała się łatwiejsza i sprawnie wróciliśmy do domu, ale mając jeszcze 2,5h czasu do zamknięcia wypożyczalni zabrałem Margolą na obejrzenie bunkrów na plaży.

Na początek dwa filmy znalezione na YT pokazujące helski cypel oraz cały półwysep z lotu ptaka i drona; )