Rower:

Toruń - przez Unisław (Margola, Aga, Piotrek)

Sobota, 9 maja 2015 · dodano: 10.05.2015 | Komentarze 0

Wykorzystując bezwietrzna pogodę z umiarkowanym zachmurzeniem i temperaturą do 20-22 stopni ruszaliśmy z Margolą do Torunia.
Po drodze jeszcze w Bydgoszczy dołączyli do nas Piotr i Agnieszka. Wszyscy "zawodnicy" oprócz mnie jechali tą trasą po raz pierwszy, więc naturalnie robiłem za przewodnika ;)
Pierwszy stop to Pałac w Ostromecku, dalej pojechaliśmy DDR do Unisławia. Odcinek Ostromecko - Unisław też był dla mnie w sumie nowością bo rok temu wiosną jeszcze nie był gotowy. Teraz jedzie się bardzo dobrze, przeplata się nawierzchnia asfaltowa z świetnie ubitym tłuczniem.

Drugi stop to początek DDR Unisław - Toruń, droga jest w całości asfaltowa i ma szerokość 2,5 metra co pozwala jechać nawet w trzy rowery obok siebie. Sprawdzone w praktyce, bo Aga z racji na stan ciążowy co pewien czas wymagała dodatkowego napędu i razem Piotrem kolektywnie pomogliśmy dojechać jej do celu.

Na ścieżce rowerowej pojawiły się trzy zadaszone punkty postojowe, bo wcześniej odpoczynek praktycznie był możliwy na starych stacjach kolejowych a wprawne oko dojrzy tam jeszcze peron.
Sama droga w majowej odsłonie z przeplatającymi się polami rzepaku prezentuje się fenomenalnie a w dodatku ten zapach ;)

Dojeżdżając do Torunia warto skręcić na Barbarkę, bo jadąc DDR do końca wjedziemy na ul. Szosa Chełmińska i trzeba by do centrum przebijać się miastem. Mijając miejscowość Olek skręciliśmy więc w prawo w szeroką drogę asfaltową, która doprowadziła nas do parkingu i tu był kolejny stop.
Do celu czyli na Stare Miasto już niedaleko, choć to jeszcze około 7km. Trzymając się czerwonego szlaku rowerowego, leśnymi duktami wjechaliśmy na teren UMK. Później miejskie ścieżki rowerowe doprowadziły nas pod pomnik Kopernika.

W Toruniu na Szerokiej zjedliśmy obiad, później obowiązkowy deser czyli lody u Lenkiewicza i przed 19:30 dotarliśmy na dworzec Toruń Główny skąd pociągiem wróciliśmy do Bydgoszczy.

Margola, Aga, Piotr i ja ;)
Margola, Aga, Piotr i ja ;) © ury
Łata piachu na Wiśle - z mostu w Fodronie
Łata piachu na Wiśle - z mostu w Fodronie © ury
Pałac w Ostromecku
Pałac w Ostromecku © ury

Początek DDR Unisław - Toruń, drogowskazy ułatwiające orientacje, w lewo odchodzi trasa do centrum Unisławia.

DDR Unisław - Toruń
DDR Unisław - Toruń © ury

Czas ruszać do w dalszą drogę do Torunia ;)

Barbarka - stacja samodzielnej naprawy rowerów
Barbarka - stacja samodzielnej naprawy rowerów © ury
DDR w Toruniu, zjazd do ul.Bema