Rower:

DDR Bydgoszcz - Koronowo + most w Okolu

Sobota, 21 marca 2015 · dodano: 22.03.2015 | Komentarze 1

Pierwszy dzień wiosny zachęcał od rana w wycieczkę rowerową, przy praktycznie zerowym wietrze i pięknym słońcu razem z Agnieszką i Piotrkiem wybraliśmy się na most w Koronowie/Okolu. Dojechaliśmy oczywiście DDR Bydgoszcz - Koronowo i ku naszemu zaskoczeniu otocznie zmieniło się na plus. Tuż przed mostem pojawił się zadaszony punkt odpoczynku a skarpa przy moście została zagospodarowana na platformę widokową (można podejść pod most), w dolnej części natomiast jest coś jakby na wzór małej plaży ale o kąpielach trzeba zapomnieć ;)

Film ukazujący most w jesiennej szacie można zobaczyć tutaj, a poniżej kilka linków do starych zdjęć i filmu z okresu kiedy most był użytkowany przez przez Kolej wąskotorową.
Sama konstrukcja mostu to najwyższy i najstarszy tego typu obiekt w Europie. Wysokość 18 metrów, długość 120 m, oddany do użytku w 1885 r. Stare zdjęcia i film: 1, 2, 3, 4, 5, 6

DDR Bydgoszcz - Koronowo
DDR Bydgoszcz - Koronowo © ury
Most koleji wąskotorowej, obecnie DDR Bydgoszcz - Koronowo
Most koleji wąskotorowej, obecnie DDR Bydgoszcz - Koronowo © ury
Martwa Brda - stare koryto rzeki
Martwa Brda - stare koryto rzeki © ury
Most koleji wąskotorowej, obecnie DDR Bydgoszcz - Koronowo
Most koleji wąskotorowej, obecnie DDR Bydgoszcz - Koronowo © ury

W drodze powrotnej zmienimy nieco trasę i przejechaliśmy przez Wtelno, Szczutki.

Okolice wsi Szczutki
Okolice wsi Szczutki © ury
Idzie wiosna i nie ma od tego odwrotu ;)
Idzie wiosna i nie ma od tego odwrotu ;) © ury