Do Smukały/PTTK Janowo

Czwartek, 5 września 2013 · dodano: 12.09.2013 | Komentarze 0

W początkowej fazie jechałem ścieżką rowerową przy ul. Nad Torem, poźniej nową DDR wzdłuż ul. Koronowskiej. Na ul. Opławiec odbiłem w las i skierowałem się na stary szlak kolejki wąskotorowej do Koronowa (torów brak został tylko nasyp). W tak pięknych okolicznościach przyrody dojechałem do Restauracji Leśnej, budynek był tak naprawdę dworcem kolejowym.

Nasyp po dawnej trasie kolejki wąskotorowej do Koronowa © ury

Pozostałości po dawnym dworcu w Smukale.

Restauracja Leśna - Smukała © ury

Później skierowałem się ul. Relaksową i dalej Biwakową do rozdroża szlaków przy trasie na Bożenkowo (szlak międzynarodowy R-1), gdybym miał więcej czasu pewnie jechałbym dalej ;)

Na rozdrożu, przy trasie do Bożenkowa - szlaki PTTK © ury

Wróciłem ul. Biwakową do Stanicy wodnej PTTK Janowo, w którym w zasadzie czas się zatrzymał od dawna, przez zjazdem w las po raz kolejny można zapoznać się z mapą szlaków (tym razem w nieco starszym wydaniu)

Na rozdrożu w Janowie - szlaki PTTK © ury

Z PTTK Janowo, w kilka minut można dojechać do malowniczego zakola Brdy z mocno opadającym klifem, który w upalne dni służy jako plaża.
Jadąc od stanicy szlakiem niebieskim w kierunku Myślęcinka, nie sposób ominąć tego miejsca.

Zakole Brdy w Janowie © ury

Szlak niebieski za klifem ucieka w las i robi się dość gęsto, wiec albo trzeba mieć maczetę albo należy zawrócić i skierować się pod górę tak aby dojechać do leśnej drogi Janowo - Smukała.
Tuż przed zjazdem na asfalt szlaki zbiegają się (stojąc przed znakiem, niebieski mamy przed sobą)

Drogowskaz w Smukale © ury

Przejechałem przez most i zgodnie z niebieskim szlakowskazem ;) podjazdem pod lekką górkę skierowałem się w las w kierunku Myślęcinka. Pieszy szlak niebieski jest w pełni rowerowo przejezdny i kończy się przy stacji PKP Rynkowo. W Bydgoszczy jeszcze przejechałem przez wyremontowaną ulicę Chodkiewicza, gdzie jest kolejny odcinek DDR.